lördag 2 februari 2013

En liten ask till nyfödd

Jag har altrat en ask från Lagerhaus. I julas sålde de massor med askar i olika storlekar och färger. En var kartongfärgad, perfekt att pyssla till!


Jag har färglagt mitt Magnoliamotiv med ProMarkers på ColorCopy-papper. Jag tycker om pappret, eftersom det är halvblankt och därför underlättar när man vill blanda olika nyanser. Asken har jag stämplat med en textstämpel och lila dyna, sedan funderade jag en stund på hur jag skulle sätta dit motivet...


Jag gjorde en liten triangel av en spillbit och fäste på mönsterpappret på askens lock, som stöd för mitt motiv. Avslutade med att klistra fast ett smalt sidenband och rosor från Wild Orchid Crafts. De utstansade fjärilarna blev pricken över i!

I submit this project for Wild Orchid Challenge #69 - Anything Goes.


1 kommentar:

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!